7. 12. 2020 |
Seminář s podtitulem Rizika virtuální komunikace II. (lektor PhDr. René Szotkowski, Ph.D.)
Obsah akce zaměřené na dětské uživatele internetu:
- kyberšikana, kybergrooming
- sexting, happy slapping
- kyberstalking, webcam trolling, sharenting
- rizika sociálních sítí (Facebook, Twitter apod.)
- ochrana osobních údajů
- prevence rizikového chování v online prostoru. Více ZDE. Fotky nejsou k dipozici, akce probíhala on-line.
|
MAS Šternbersko, MAS Bystřička |
12. 11. 2020 |
Setkání pracovních skupin projektu MAP II.
Obsahem setkání bude:
- seznámení s aktuálním stavem projektu MAP II.
- seznámení s aktivitami projektu MAP II.
- zadání úkolů na období 12/2020 - 01/2021
- podpis DPP na rok 2021
- aktuální problémy vzdělávání žáků (v MŠ dětí) se SVP
- předání poděkování za spolupráci v roce 2020
- vyhodnocení roku z pohledu pracovní skupiny pro financování
- diskuse, připomínky. Více ZDE. Fotky nejsou k dipozici, akce probíhala on-line.
|
MAS Šternbersko |
12. 11. 2020 |
Jednání Řídícího výboru projektu MAP II.
Program jednání:
- Zahájení
- Aktuální informace k projektu MAP II.
- Představení nových členů pracovních skupin (schválení personálních změn)
- Představení úkolů pracovních skupin
- Přehled chystaných akcí / informace k realizace akcí s ohledem na COVID-19
- Aktuální problémy vzdělávání žáků (v MŠ dětí) se SVP
- Ostatní, připomínky, diskuse
- Předvánoční rozloučení a předání poděkování za spolupráci v roce 2020
- Závěr. Více ZDE. Fotky nejsou k dipozici, akce probíhala on-line.
|
MAS Šternbersko |
3. 11. 2020 a 9. 11. 2020 |
Seminář s podtitulem Informační systém školy a distanční vzdělávání (lektor Mgr. Jindřich Daněk)
Obsah:
- Metodický pokyn MŠMT a jejich doporučení včetně legislativního rámce (včetně ŠŘ),
- personální podmínky (zákoník práce), přehled o žácích a ped. sboru, proškolení zaměstnanců,
- financování nákupu výpočetní techniky (fin. prostředky dle výkazu – co máme – co potřebujeme),
- výběr systému pro dist. vzdělávání – google for education – výhody x nevýhody,
- formy výuky – synchronní, asynchronní, off-line,
- rozvrh pro žáky synchronní výuky,
- podpora pro ped. sbor, zapojení asistentů pedagoga pro žáky s IVP,
- podpora pro rodiče (způsoby komunikace, web školy, návody, zapůjčení techniky apod.). Více ZDE. Fotky nejsou k dipozici, akce probíhala on-line.
|
MAS Šternbersko, MAS Bystřička |
15. 10. 2020 |
Seminář s podtitulem Infekční a parazitární onemocnění u dětí předškolního věku (lektoři PM Educa)
Obsah semináře:
- Vývoj imunity dítěte předškolního věku. Proč jsou děti v mateřské škole častěji nemocné, zvláště v prvním roce docházky do mateřské školy?
- Základní obecné hygienické postupy, které musí mateřská škola provést v případě výskytu infekčního nebo parazitárního onemocnění.
- Konkrétní onemocnění
- Zákonné možnosti odmítnutí převzetí evidentně akutně nemocného dítěte do mateřské školy a vhodné způsoby oznamování výskytu infekčních a parazitárních onemocnění v mateřské škole. Více ZDE. Fotky nejsou k dipozici, akce probíhala on-line.
|
MAS Bystřička |
8. 10. 2020
|
Seminář s podtitulem Infekční a parazitární onemocnění u dětí předškolního věku (lektoři PM Educa)
Obsah semináře:
- Vývoj imunity dítěte předškolního věku. Proč jsou děti v mateřské škole častěji nemocné, zvláště v prvním roce docházky do mateřské školy?
- Základní obecné hygienické postupy, které musí mateřská škola provést v případě výskytu infekčního nebo parazitárního onemocnění.
- Konkrétní onemocnění
|
MAS Šternbersko
|
1. 10. 2020 |
Workshop s rodiči Hranice jsou nutné a tvoříme pravidla s dětmi ( lektorka Mgr. Zdenka Štefanidesová)
|
MAS Bystřička |
1. 10. 2020
|
Setkání pracovních skupin pro čtenářskou a matematickou gramotnost projektu MAP II.
Obsahem setkání bude:
- seznámení s aktuálním stavem projektu MAP II.
- seznámení s aktivitami projektu MAP II.
- reflexe a vyhodnocení průběžně zpracovávaných úkolů
- vybavenost MŠ a ZŠ na Šternbersku a Olomoucku informačními technologiemi
- možnosti využití ICT ve výuce – příklady dobré praxe
- příklady dobré praxe ze světa IT
- ukázky:
|
MAS Šternbersko |
1. 10. 2020
|
Setkání pracovních skupin pro mateřské školy a financování projektu MAP II.
Obsahem setkání bude:
- seznámení s aktuálním stavem projektu MAP II.
- seznámení s aktivitami projektu MAP II.
- reflexe a vyhodnocení průběžně zpracovávaných úkolů
- vybavenost MŠ a ZŠ na Šternbersku a Olomoucku informačními technologiemi
- možnosti využití ICT ve výuce – příklady dobré praxe
- příklady dobré praxe ze světa IT
- ukázky:
|
MAS Šternbersko
|
1. 10. 2020
|
Setkání pracovní skupiny pro rovné příležitosti projektu MAP II.
Obsahem setkání bude:
- seznámení s aktuálním stavem projektu MAP II.
- seznámení s aktivitami projektu MAP II.
- reflexe a vyhodnocení průběžně zpracovávaných úkolů
- setkání s odborníkem / specialistou: PaedDr. Pavlína Baslerová, Ph.D.
- vzdělávání žáka se SVP prostřednictvím distančního vzdělávání, využití asistenta pedagoga k podpoře distančního vzdělávání, návrh na změnu vyhlášky č. 27/2016 Sb.
|
MAS Šternbersko |
23. 9. 2020 |
Workshop pro rodiče na téma Prevence školní neúspěšnosti (lektorka Mgr. Lenka Bínová)
|
MAS Bystřička |
5. 9. 2020 |
Seminář s podtitulem Školní zralost a Zápisy do prvních tříd (lektorka Mgr. Lenka Bínová)
Obsah školení:
|
MAS Šternbersko |
23. 6. 2020 |
Setkání pracovních skupin projektu MAP II.
Obsahem setkání bude:
- seznámení s aktuálním stavem projektu MAP II.
- seznámení s průběhem aktivit projektu MAP II.
- reflexe a vyhodnocení průběžně zpracovávaných úkolů
- podpis výkazů práce za období 02/2020 – 07/2020
- diskuse a zodpovídání dotazů
- předání dárků a poděkování za spolupráci v uplynulém školním roce. Víe ZDE. Fotky nejsou k dispozici.
|
MAS Šternbersko |
13. 6. 2020 |
Seminář s podtitulem Adaptační obtíže dítěte při vstupu do MŠ a psychomotorický vývoj dvouletých dětí a přístup pedagoga v MŠ k dvouletým dětem (Mgr. Lenka Bínová)
|
MAS Bystřička
|
11. 5. 2020
|
Setkání pracovních skupin projektu MAP II.
Obsahem setkání bude:
- seznámení s aktuálním stavem projektu MAP II.
- seznámení se stavem a dalším průběhem aktivit projektu MAP II.
- reflexe a vyhodnocení průběžně zpracovávaných úkolů
- podpis výkazů práce za období 08/2019 – 01/2020
- diskuse a zodpovídání dotazů. Více ZDE. Fotky nejsou k dispozici.
|
MAS Šternbersko |
3. 3. 2020 |
Seminář s podtitulem Základní principy tvorby pozitivního třídního klimatu (lektoři Sdružení D)
Témata a aktivity, kterým se kurz více věnuje:
- Co ovlivňuje pozitivní třídní klima
- Fáze vývoje skupiny a třídního kolektivu
- Základní sociometrické role ve třídě – psychodynamický model
- Respektující chování
- Aktivní naslouchání + nácvik
- Nenásilná komunikace + nácvik
- Pravidla práce se třídou
- Třídnické hodiny jako pomoc při práci s dětmi
- Hry, cvičení a sociogramy na stmelení třídy a spolupráci jak mezi žáky navzájem, tak i mezi žákem a pedagogem.
|
MAS Bystřička |
2. 3. 2020 |
Seminář s podtitulem Krizová intervence: Specifika práce policejního psychologa aneb škola a tragická událost (lektorka kpt. PhDr. Mgr. Martina Velikovská)
- specifika psychologické práce v podmínkách Policie České republiky,
- policejní systém krizové intervence pro oběti trestných činů a oběti mimořádných událostí,
- škola a krizové události, úvod do jejich viktimologických aspektů,
- spolupráce policejního psychologa se školami,
- příklady z praxe.
|
MAS Šternbersko |
28. 2. 2020 |
Workshop Kryštofe, neblbni!, Malý malým, Kouzelná baterka - kurz pro pedagogické pracovníky (lektoři Sdružení D)
Obsahem setkání bude bližší seznámení s principy vybraných programů.
KRYŠTOFE, NEBLBNI! – cíl programu: Naučit se řešit problémy s kamarády nebo v rodině konstruktivně a nekonfliktní cestou, posílit schopnost pomoct kamarádovi v nesnázích.
MALÝ MALÝM – cíl programu: Posílit pozitivní vztah dětí ke čtení, představit zajímavou oceňovanou knihu, seznámit se s pojmy lyrika a poezie, aktivně se zapojit do tvorby veršů, rozvinout čtenářské dovednosti.
|
MAS Šternbersko |
27. 2. 2020 |
Seminář s podtitulem Zkušenosti s matematikou prof. Hejného ve ScioŠkole (lektor Mgr. Michal Vodička)
Obsah semináře:
- představení systému organizace matematiky ve škole
- osobní zkušenosti s prací s ročníky 5 - 9
- zkušenosti kolegů s prací s ročníky 1 - 4
- zkušenosti s prací s věkově smíšenými skupinami dětí: 5+6, 4+5, 6-8, 6+7, 8+9
|
MAS Šternbersko |
18. 2. 2020 - 21. 2. 2020 |
Workshop Malujeme s knihou aneb Da Vinci i Picasso taky nějak začínali (lektor Ludmila Utíklaová Martinková)
Program je určen pro děti MŠ a žáky 1. stupně ZŠ. Průvodci ve světě malířského umění nám budou Pablo Picasso a Leonardo da Vinci. Knihy o těchto umělcích, jejich obrázky v knihách a sami si také vyzkoušíme různé malířské styly. Cílem je představit dětem / žákům tyto významné malíře a také děti / žáky naučit, že v knihách najdou informace o všem, co je napadne. Více ZDE. Fotky ZDE.
|
MAS Šternbersko |
17. 2. 2020 - 10. 3. 2020 |
Workshop Zvířátka kolem nás aneb v knihách zjistím víc o tom, co denně vídám (lektor Ludmila Utíkalová Martinková)
Program je určen pro MŠ a 1. stupeň ZŠ. Je zaměřen na propojení každodenního života s knihou. Zvířátka, které děti denně vídají a potkávají mohou najít v knihách a dozvědět se o nich více. Během tohoto času v knihovně se děti hravou formou učí sledovat své okolí, být pozorní k místu, kde žijí a k živočichům, kteří žijí kolem nich. Děti se zde také dozví, jak se orientovat v knihovně a v knihách samotných. Více ZDE. Fotky ZDE.
|
MAS Šternbersko |
17. 2. 2020 - 6. 3. 2020 |
Workshop Fantastická knihovna (lektor Ludmila Utíkalová Martinková)
V knihovně ve Šternberku je nově vytvořen fantasy koutek a tento workshop jej představuje. Učí děti orientovat se v knihovně a v neposlední řadě představuje fantasy knihy - čtením úryvků z fantasy knih.
|
MAS Šternbersko |
14. 2. 2020 |
Seminář s podtitulem Základní principy tvorby pozitivního třídního klimatu (lektoři Sdružení D)
Témata a aktivity, kterým se kurz více věnuje:
- Co ovlivňuje pozitivní třídní klima
- Fáze vývoje skupiny a třídního kolektivu
- Základní sociometrické role ve třídě – psychodynamický model
- Respektující chování
- Aktivní naslouchání + nácvik
- Nenásilná komunikace + nácvik
- Pravidla práce se třídou
- Třídnické hodiny jako pomoc při práci s dětmi
- Hry, cvičení a sociogramy na stmelení třídy a spolupráci jak mezi žáky navzájem, tak i mezi žákem a pedagogem.
|
MAS Šternbersko |
22. 1. 2020 |
Workshop Příběh pana Tydýta – kurz pro pedagogické pracovníky (lektoři Sdružení D)
Obsahem setkání je seznámení se základními principy inkluzivního přístupu ke kolektivu s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami.
Workshop Příběh pana Tydýta je interaktivní program o odlišnosti, přijetí, kamarádství a pravých životních hodnotách. Základní zaměření programu: Inkluze, osobnostní růst, kreativita, růst emoční inteligence, spolupráce. Hlavní cíle programu: Rozpoznat důležité životní hodnoty, posílit toleranci k odlišnosti, rozvíjet skupinovou spolupráci, poskytnout dětem prostor pro společný zážitek prostřednictvím jejich zapojení do příběhu. Více ZDE. Fotky ZDE.
|
MAS Šternbersko |
16. 1. 2020
|
Seminář s podtitulem Zkušenosti s matematikou prof. Hejného ve ScioŠkole (lektor Mgr. Michal Vodička)
Obsah semináře:
- představení systému organizace matematiky ve škole
- osobní zkušenosti s prací s ročníky 5 - 9
- zkušenosti kolegů s prací s ročníky 1 - 4
- zkušenosti s prací s věkově smíšenými skupinami dětí: 5+6, 4+5, 6-8, 6+7, 8+9
|
MAS Bystřička
|
3. 1. 2020
|
Seminář s podtitulem Školní zralost a zápisy do prvních tříd (lektorka Mgr. Lenka Bínová)
|
MAS Bystřička
|