Na základě provedeného dotazníkového šetření mezi řediteli mateřských a základních škol a zvolených preferencí ve vzdělávání pedagogických pracovníků byl připraven přehled seminářů, které budou v rámci projektu realizovány. Semináře jsou určeny jak vedoucím pracovníkům škol a školských zařízení, dále pedagogickým pracovníkům, ale i členům minitýmů, Řídícího výboru a pracovníkům realizačního týmu.
Přihlášky můžete již nyní průběžně zasílat na mail machowska@mas-sternbersko.cz. Občerstvení na semináři je zajištěno. Seminář je ZDARMA.
Na základě Vašich přihlášek mohou být některé ze seminářů, o které bude velký zájem, realizovány vícekrát. Každý seminář má kapacitu max. 30 míst.
V rámci aktivity Budování znalostních kapacit byly realizovány následující vzdělávací aktivity:
11. 12. 2017 |
Workshop - Budování místních partnerství pro rozvoj vzdělávání (lektoři Irena Smolová a Ondřej Večeř)
|
16. 10. 2017 |
Kompetence pro vědu, výzkum, inovace a technologie (lektorka Radka Dofková)
Cílem je seznámení s ověřenými postupy a nástroji na podporu motivace a kompetencí žáků ZŠ pro vědu, výzkum a inovace ve školní i mimoškolní činnosti. Bližší infomace ZDE. |
4. 10. 2017
|
Kompetence k podnikavosti (lektor Leopold Podmolík)
Cílem je seznámení s ověřenými postupy, nástroji na posílení zájmu o podnikání, podporu podnikavosti a iniciativy žáků ve školní i mimoškolní činnosti a na identifikaci přirozeně nadaných pro podnikání. Bližší informace ZDE. |
7. 6. 2017 |
Měkké kompetence (lektorka Martina Friedlová)
Cílem je seznámení s ověřenými postupy a nástroji k rozvoji měkkých kompetencí ve školní i mimoškolní činnosti, s jejich významem pro úspěch v životě a v práci na budoucím rychle se měnícím trhu práce, včetně významu jejich přenositelnosti mezi různými profesemi. Bližší informace ZDE. |
23. 5. 2017 |
Motivace podřízených a sebe sama (lektorka Lenka Podmolíková)
Úvodní aktivizační technika formou storytellingu. Osobní silné stránky a dovednosti. Jaké silné stránky využíváme ve svém pracovním životě. Přenositelné dovednosti. Využití silných stránek a dovedností. Životní styl jako cesta k udržení životní spokojenosti a pohody. Motivace zaměstnanců – motivace a stimulace, pravidla motivace, zdroje pracovní motivace, nástroje motivace. Závěrečné shrnutí a zpětná vazba. Bližší informace ZDE. |
27. 4. 2017 5. 5. 2017 10. 5.2017 24. 5. 2017 29. 5. 2017 16. 3. 2017 29. 3.2017 5. 4. 2017 6. 4. 2017 |
Workshop – Příběh pana Tydýta (lektorský tým Sdružení D)
Malá Amálka slaví narozeniny a přeje si jedinou věc. Plyšáka, který by byl úplně jiný než všechny ostatní hračky. Dočká se svého vysněného kamaráda s podivným jménem i vzhledem. Jiné hračky ho však mezi sebe nepřijmou. Tak se zklamaný a nazlobený pan Tydýt vydává hledat, kým vlastně je a ke komu patří. Amálka pláče, ostatní hračky si uvědomí svůj díl viny a vydají se Tydýta hledat. Začíná cesta plná nástrah a dobrodružství. Ukáže se, že se vlastně všichni potýkáme s nějakou svou jinakostí, budeme muset překonat svá vlastní omezení. Zvládneme přijmout se takoví, jací jsme a přijmout i toho druhého vedle sebe? Interaktivní program o odlišnosti, přijetí, kamarádství a pravých životních hodnotách. Základní zaměření: Inkluze, osobnostní růst, kreativita, růst emoční inteligence, spolupráce. Hlavní cíle programu: Rozpoznat důležité životní hodnoty, posílit toleranci k odlišnosti, rozvíjet skupinovou spolupráci, poskytnout dětem prostor pro společný zážitek prostřednictvím jejich zapojení do příběhu. Používané techniky: Uvolňovací a rozehřívací techniky, vyprávění, rytmické hry a cvičení, divadelní techniky, hra ve skupinové roli, lektor v roli, reflexe, diskuze.
Program Příběh pana Tydýta pro školní kolektivy:
Samostatný program pro 1 třídu do 30 dětí + metodika + loutka Tydýta + sada pracovních listů. Pozvánky:
27. 4. - Tydýt v ZŠ náměstí Svobody, Šternberk, 5. 5. - Tydýt v MŠ Komenského, Šternberk, 10. 5. - Tydýt v MŠ Komenského, Šternberk, 24. 5. - Tydýt v MŠ Komenského, Šternberk, 29. 5. - Tydýt v MŠ Komenského, Šternberk, 16. 3. - Tydýt v ZŠ Moravský Beroun, 29. 3. - Tydýt v ZŠ náměstí Svobody, Šternberk, 5. 4. - Tydýt v MŠ Babice, 6. 4. - Tydýt v MŠ Komenského, Šternberk
|
3. 4. 2017 |
Moderní formy výuky (lektoři Radka Dofková, David Nocar)
Moderní trendy matematického vzdělávání. Digitální technologie pro podporu matematického vzdělávání. Badatelsky orientované vzdělávání. ICT podpora badatelsky orientovaného vzdělávání v matematice. Bližší informace ZDE. Prezentace 1, prezentace 2 |
4. 4. 2017 | Čtenářská gramotnost x negramotnost v současném vzdělávání (lektorka Irena Černocká) Cílem je seznámení s ověřenými postupy a nástroji k rozvoji čtenářské gramotnosti. Cílem je seznámení s příklady dobré praxe, sdílení a přenos zkušeností relevantních k povinnému opatření MAP. Bližší informace ZDE. Prezentace |
20. 3. 2017 |
Leadership a řízení změn ve školách (lektorka Jana Kameníčková)
Cílem je seznámení s úspěšnými lídry škol, sdílení a přenos zkušeností z příkladů úspěšně realizovaných změn relevantních pro opatření MAP. Bližší informace ZDE. |
14. 3. 2017 | Zvyšování kvalifikace, ochota učit se novým věcem (lektorka Lenka Podmolíková) Úvodní aktivizační technika. Profesní cíle a očekávání v oblasti kariéry. Identifikace aktuálních schopností a dovedností – dovednosti potřebné k práci. Pracovní rozvoj. Zvládání změn v práci a kariéře – očekávání v oblasti kariéry. Sestavení vlastního plánu v oblasti kariéry. Závěrečné shrnutí a zpětná vazba. Bližší informace ZDE. Prezentace |
10. 2. 2017 | Dopolední workshop pro pedagogy - Příběh pana Tydýta, praktický program inkluze pro děti a pedagogy na MŠ a ZŠ (lektorský tým Sdružení D) Na workshopu jsou účastníci seznámeni se základními principy inkluzivního přístupu ke kolektivu s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Účastníci se naučí jednoduché animaci postavy pana Tydýta, jenž je klíčová pro následné využití předané metodiky pro práci s dětmi v oblasti inkluze. Program vychází z literárního textu „Příběhy pana Tydýta“ a děti si na něm nenásilnou a hravou formou mohou procvičovat a uvědomit, jaké to je, když je někdo „jiný“ a jak je důležité se vzájemně respektovat a pomáhat si. Bližší informace ZDE. Prezentace |
25. 1. 2017 | Leadership a řízení změn ve školách (lektorka Irena Smolová) Cílem je seznámení s principy leadershipu a řízení změn, zjištění vlastního profilu lídra a aplikace typologie osobnosti při vedení lidí a řízení změn. Bližší informace ZDE. Prezentace |
25. 1. 2017 | Kam po základní škole (lektorka Irena Smolová) Workshop je určen pro žáky 8. a 9. tříd základních škol na Šternbersku a jejich rodiče. Akce se dále budou účastnit zástupci středních škol a učilišť, zástupci firem, úřadu práce, výchovní poradci, pedagogové a další zájemci. Workshop je možností pro ty, kteří z časových či jiných důvodů nemohli navštívit jiný veletrh škol a dále příležitostí pro zatím nerozhodnuté žáky správně si zvolit svou budoucí profesní dráhu. Bližší informace ZDE. Prezentace |
17. 1. 2017 | Získání přirozené autority (lektorka Lenka Podmolíková) Úvodní aktivizační technika. Bez autority to nejde. Sociální podmíněnost autority. Test – Jak rozvíjet svoji autoritu. Autorita dnes – typologie a kritéria. Osobnost nositele autority. Význam komunikace pro získání a udržení autority. Další specifické dovednosti nositele autority. Závěrečné shrnutí a zpětná vazba. Bližší informace ZDE. Prezentace, Cvičení, Test - Jak rozvíjet svoji autoritu?, Test - Máte dost sebevědomí?, Test - Odoláváte náročným životním situacím? |
7. 12. 2016 | Budování místních partnerství pro rozvoj vzdělávání (lektorka Martina Friedlová) Cílem je posílení teoretického základu a praktických dovedností zaměřených na základní principy a facilitaci procesu budování úspěšných partnerství různých organizací ovlivňujících vzdělávání v území. Bližší informace ZDE. |
21. 11. 2016 |
Workshop s členy realizačního týmu na téma Strategické řízení a programování akčních plánů (lektorka Martina Friedlová) |
O certifikáty z absolvovaných seminářů je možné si požádat u paní Mgr. Kameníčkové.